Merkedager og tradisjoner

Vi har mange tradisjoner i Helgerud menighetsbarnehage. De to viktigste er nok førjuls- og sommerfestene våre, en lørdag i desember og en i juni. Da inviteres foreldre og storfamilie til forestilling og fest. Ellers er det flere dager å merke seg.

Lokale tradisjoner

• Hauger gård – bli-kjent-tur med foreldre ved start av nytt barnehageår
  • Biblioteket i Sandvika – 4-åringer går på bibliotek ca 1 gang i mnd. De går ned og tar bussen tilbake
  • Svømming  for 5-åringer. De siste årene, har vi benyttet oss av Bærum kommunes gratistilbud om 10 ukers svømmekurs. Kurset arrangeres av Bærumssvømmerne.
  • Tur til brannstasjonen på Bekkestua om høsten i regi av ABB med avslutning på Kalvøya om våren. (5-åringene)
  • Solidaritetsmarkering rundt FN-dagen knyttet til et opplegg fra organisasjonen FORUT
  • Åpent Hus – 4 besøk i løpet av året (oktober, Lucia, Karneval og 17.mai) Vi synger 10-15 sanger
  • Tur til Sæteren gård i desember (4-5åringer)