Helgerud menighet har fått ny logo

I anledning 40-årsfeiringen til Helgerud kirke, ble barnehagen spurt, om å lage sin versjon. Vi brukte høstferieuken på å gjøre det ferdig.

Det nederste, røde feltet fylte vi med fotgrafier av barnehender som "støtter" kirkeveggen.

I det rosa feltet, har noen barn fått satt håndavtrykkene sine med maling - og glitter.

Øverst til venstre, i en litt ubestemmelig gul/lysbrun farge, valgte vi å bruke ublekede kaffefiltre. Ofte, når vi skal beskrive hvor Helgerud kirke ligger, snakker vi om kirketårenet som ligner litt på en kaffetrakter. Og kirkekaffe er viktig i en menighetshverdag.

Det blå feltet øverst til høyre er laget av silkepapir i forskjellige blåsjatteringer. Det er en liten hilsen til den gamle logoen - som vi også laget et bilde av. Da til 25-årsjubileet. Bildet av båten besto bl.a. av blått silkepapir.

Hvis du vil se det ferdige bildet, må du enten ta deg en tur i kirken, eller du kan sjekke ut instagramsiden til Helgerud menighet og bla i bildene fra jubileumsfesten. Da ble nemlig bildet overrukket.

Her er en video som viser litt av prosessen. Musikksporet til videoen er et lommeopptak (!) fra i mars, da barnehagen sang på jubileumsgudstjenesten.