#dugnad

Så måtte det bli sånn. Den største globale dugnaden er i gang.

Barnehagen er stengt. Hvor lenge, vet vi ikke enda.

Vi skulle sunget på gudstjeneste, men alle gudstjenester er avlyst t.o.m. den 29. mars. Men vi har øvd, da. Vi begynte på denne salmen 21. februar, på kongens bursdag. Salmen ble skrevet av Edvard Hoem, melodien av Håkon Berge. Til Kongens 70-årsdag.

Vi har øvd med bilder og tegn. Og vi ble ganske flinke! Yngstemann er 1 år og "tegner" mens vi synger.

Tanken var først å "synge" med bare tegn-til-tale mens organisten spilte melodien. Så skulle barna synge første vers vanlig, før menigheten skulle synge resten av salmen. Det hadde blitt fint.

Men - vi rakk en siste fastesamling oppe i kirken i dag, og da fikk vi filmet mens vi sang. Det er riktignok gitarklimpring og ikke orgelspill, men de synger nydelig uansett.

Vi kommer sterkere tilbake!

NO STIG VÅR SONG: