Novemberoppsummering

Sirkel, ,triangel, kvadrat, rektangel, trapes, parallellogram, penta-, heksa-, hepta- og oktogon.

"Antall, rom og form" har vært fokusområde. Særlig former. Vi har talt antall kanter/hjørner og jammen lært oss litt gresk på veien!

Vi var til og med innom tallet pi og fikk en liten smak av evigheten.

Vi var på oppdagelsesferd i kirkerommet og ellers rundt på huset, på jakt etter de forskjellige formene. Trekanter var vanskeligst å finne. Vi måtte lete helt oppe i klokketårnet! Oktogon var nesten lettest, siden  kirken er bygget som en åtte-kant.

Og jammen fant vi formene ute på tur også!

Siden det nærmer seg advent og jul, har vi selvfølgelig begynt å øve på sanger til Lucia på Åpent Hus , 13. desember og til julespillet vi skal fremføre for familie og slekt den 16. desember.

I tillegg har vi bakt 856 sandnøtter, hvorav 432 ble levert til menighetens advendtmarked. Resten skal vi kose oss med, mens vi teller oss frem til jul.

Gode dager i vente!